Lite av varje

Igår damp brevet ner där det står att min snutt har fått en dagisplats (eller förskoleplats omman ska vara petig) så i september börjar han min stora lilla kille! Det blir nog spännande men känns lite läskigt samtidigt!
Tur att det är ett tag tills dess så jag hinner vänja mej vid tanken :)

Idag ska vi till familjerätten/socialkontoret igen. Den här gången hoppas jag att dom inte klantar sig fördå vet jag inte vad jag gör!! Före fredagen hade vi en tid dit kl 11.45 för att skriva på faderskapspapprena och ansöka om gemensam vårdnad för lilla Tuva...vi kom dit och blev visade in i ett rum och där blev vi sittandes. K gick ut och frågade vad dom höll på med och då visade sig att tanten vi skulle träffa hade gått på lunch!!!!! Det var ju hon som gett oss tiden!! Ja vi blev måttligt sura och irriterade och blev lovade att hon skulle ringa upp oss när hon kom tillbaka.... igår fick K ringa för vi har inte hört ett smack därifrån *mutter* så idag kl 13 ska vi dit och skriva på papprena!! Det är ju inte helt lätt för K at gå från jobbet hur som helst nu heller så nu är det bäst allt funkar!!

Så nu har jag klagat färdigt för idag förhoppningsvis. Även om himlen inte är helt blå idag så skiner solen och det blåa tittar fram emellanåt så det här blir en bra dag :) Vi ska starx bege oss ut en sväng tror jag.

Både Liam & Tuva har ju vart lite risiga i veckan men nu tycker jag det verkar peka åt rätt håll äntligen! Klart snoret och Liams hosta är kvar men det är ju sånt som kan sitta i ett tag.

Denna helg är verkliegn fullspäckad! Imorgon ska vi till Ösby naturbruksgymnasium och kolla på traktorer och diverse djur :) ska bli skoj. Redan förra året var Liam frälst i dom stooora maskinerna så nu hoppas vi bara på sol så vi kan ha picknick där också!

Sen efter det, såfort K slutat jobba (föresten är det sista lördagen nu på hela sommaren som han jobbar) ska vi åka till Avesta och kolla på lite raggarbilar :) sen fort hem och packa ihop för att åka hem till mina föräldrar och sova där för att på söndagen åka till Karlstad och gå på konfirmation. Fullt upp alltså!!
Meningen var ju att även kolla på melodifestivalen men nu är ju inte det lika intressant när inte Sverige är med!
Alltså vad är detta!!?? Ingen melodifestival och inget fotbolls VM!!?? Hur sk avi klara oss :(

Ja ja ut var det, ska bara samla ihop barnen först :)



Slänger in en bild på min blomplockar snutt :)




Linda
2010-06-01 @ 09:47:11
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Fy fan, vad fräckt att ge er en tid och sen gå på lunch istället! Jag hade exploderat! Hoppas verkligen att det gick bättre andra gången!



Skönt att småttingarna verkar må bättre, vår Snorfisa är också tillbaka på dagis idag (jag säger dagis och kommer att fortsätta med det, sådeså :-D).



Härligt att ni nu har riktiga helger tillsammans!

Camilla
2010-06-01 @ 13:36:42
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Dåligt skött av den där tanten :/ Hoppas hon inte gjorde om misstaget andra gången ni var där!

Och grattis till förskoleplatsen, du ska se att det kommer gå toppen! Tror det nog är mest vi föräldrar som oroar oss..och det i onödan :) Var lite nojig själv inför Tobias dagisstart. Men han älskar stället och de ger honom mkt mer stimulans än vad jag skulle kunna göra här hemma. Dessutom längtar han alltid till kompisarna där :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0