Slut på sommarlov!

Idag har Liams inskolning på nya avdelningen börjat.
Inskolningen ja, den är ett kapitel för sig!!

Liam har pratat hela sommaren om sina kompisar från dagis. Samma kompisar som han skulle börja nya avdelningen med. Dom skulle vara 5-6st (minns inte riktigt) kompisar som flyttade tillsammans. Idag visade det sig att alla utom min plutt hamnat på samma avdelning medans Liam blev själv på en ny. Hans besvikelse gjorde så ont i mej att se. Hela hans skuttande lilla kropp ville vara med  kompisarna. Själv blev jag så paff att jag inte sa nåt om saken (vilket jag givetvis ångrar nu)
Jag känner mej lurad för det var inte såhär som vi hade pratat om och bestämt! 

Varför ska allt bara strula!?!


Dessutom är jag så osäker på hur jag ska göra med Tuva. Ska jag sätta henne i dagiskö eller ska jag vänta till nästa höst? Grejen är ju att jag inte vet hur det kommer att gå att plugga med snuvis hemma men samtidigt vill jag vara varje minut med henne. Det går ju såfort med allt nu, hon lär sig nya saker varje dag och jag vill inte missa nåt! Jag tyckte att det var så perfekt att Liam kunde vara hemma till 2½, då kunde han göra sig förstådd på ett helt annat sätt och det kändes tryggt att lämna honom. Det skulle iofs kännas tryggt att lämna Tuva också om jag visste att hon kom in på Liams, numera gamla avdelning.
Vad blir bäst för Tuva?
Hemma ett år till eller dagis efter jul?
Åhhh beslutsångest deluxe!!!

Linda
2011-08-25 @ 23:17:25
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Oj, jag hade också blivit paff! Nu vet jag ju inte, han har ju kanske redan vant sig vid den nya avdelningen men annars skulle jag ta upp det. Bara att säga att det verkar ha blivit ett missförstånd eller så.



Och Tuva, jaa du, det kan ju bara du veta. :-) Jag skulle nog ställa henne i kö för säkerhets skull och sen får du ta ställning när hon får en plats?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0