Regn, regn, och regn

Det skulle kunna sammanfatta den här dagen. Det har berkligen regnat hela dagen och varit sådär jämn grått och trist.
 
Vi har inte deppat ihop för det! Här har vi varit lite duktiga idag.
Jag har bockat av disken, tvätten. Har även dammsugit och torkat alla golv (utom i barnens rum). Det uppstod lite bråk mellan de minsta människorna i huset när det skulle torkas golv. Båda gillar att torka och nu skulle rummen delas ut :) det blev bra tillslut och båda barnen fick torka varsitt rum och var rätt nöjda med det.
 


 
Deras rum kunde jag omöjligt torka idag för medans jag höll på med övriga lägenheten drog dom fram varenda pinal i rummet tror jag. Det var mycket skratt så jag lät dom hållas ett tag men sen fick vi allt städa upp. Ja, jag fick plocka upp mest för helt plötsligt var det ingen som hade tagit fram nåt ;)
 
Hela dagen har inte ägnats åt städ och annat tråk utan vi har busat en hel massa idag. Tuva somnade på 2 röda ikväll. Liam ligger vaken än men så har han ju alltid haft nåt knas med sömnen.
 
När han var riktigt liten höll jag på att bli galen av hans sovvanor och det är inte bättre nu egentligen. Han ligger i timmar innan han somnar bara för att vakna 2-3h senare och komma in till oss och fortsätta ligga vaken innan han somnar om igen stackarn. Han är ju inte den som sover längst heller men till 9 ungefär... hoppas han kommer in i ett bra sovmönster nu när dagis kommer igång igen!
 
Sovande liten plutt Liam...men det var lääänge sen nu!
 
Imorgon är det dop ja... suck! Vad ska man ta på sig? Och barnen har inga finskor... det löser sig på nåt sätt men nu orkar jag inte tänka på det. Liam ville iaf måla naglarna så det ska vi fixa imorgon. Jag tror vi tar det rätt lugnt innan dopet, det börjar inte förens vid 3 så vi har inget bråttom. K ska jobba först också så... Jag tror att iaf 2 av storebrorsorna kommer med och det blir kul!
 
Nu ska det blir film i soffan, kvarteret skatan reser till laholm. Hoppas på många skratt :)
Blir nog lite popcorn också, det är ju trots allt fredag.
 


 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0