Roliga dagar

Nu har vi haft 2 roliga dagar på raken jag och kidsen :)
 
Igår åkte vi en sväng till parken zoo i Eskilstuna igen. Den här gången hade vi med oss bästaste Diana också.
Det blev en heldag där och den var underbar! Kollade på djur, lekte och pratade i massor. Vädret var ju på topp, solsken hela dagen och sådär lagom "gå på djurpark varmt" 20-22 grader, helt perfekt!
Inne i Amazonas fick Tuva (lite ofrivilligt) låna ut sin vagn till en liten apa som nog tyckte den var fin, rosa och allt ju. Om man säger som så, vi fick stanna inne i Amazonas lite längre än planerat för vem törs lyfta en liten apa? Får man ens det? :) Tuva pratade mycket om den där lilla apan sen iaf.
Det enda som störde vår dag var alla dessa getingar! Vart kommer dom ifrån helt plötsligt?! Usch!
 


Flamingon har rätt snygg sovstil ;)
 
Idag var det dags igen för en "Diana träff" :) Den här gången blev det en runda på IKEA och även lunch där. Mina barn älskar ju IKEA och det är skitbra verkligen. Har man tråkigt hemma nån dag kan man bara ta en sväng dit och alla är nöjda. Skulle inte handla nåt direkt men nån liten grej blir det ju alltid ;) svårt att komma därifrån helt tomhänt tycker jag. Vi åkte mest dit för att umgås idag.
 
Nästa vecka blir "Diana umgänget" på HarmoniQ, där ska vi bli höstsnygga :)
 
Långa dagar har det blivit och mycket action för kidsen så nu blir det en lugn hemmadag imorgon. Jag ska städa och tvätta och sånt där kuligt men annars ska vi bara ta dan som den kommer.
På lördag är det dop för kusinerna så det ska fixas lite med presenter och jag måste göra en klädkoll också det får jag inte glömma!
Sommarlovet börjar lida mot sitt slut och på måndag börjar allvaret igen med skola och dagis så nu ska här njutas av sista dagarna av "sommaren".
 
Hade besök av sotaren också idag, vad gör en sån egentligen? Det är ju inte så att vi har en skorsten precis...
 
Påvägen hem från Västerås var det en lååång bilkö på ett ställe pga vägarbete. Segt när man bara vill hem!
 


Bilkö
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0