1år

Ja, idag är det exakt 1 år sen vi hämtade hem Pixie ♥
 
Det har varit ett roligt år!
 
Det är en dag att minnas på fler än ett sätt. Resan blev inte rikitgt som jag hade tänkt mig, här kan ni läsa inlägget jag skrev för 1 år sen.
 
Visst är det krävande att ha hund. Det krävs planering. Vi kan inte bara sätta oss i bilen och sticka iväg längre. Vi måste gå ut 6-7 ggr/dag. Det vägs iofs lätt upp. Den här lilla hunden ger oss som familj så mycket. Hon sprider glädje! Att se lyckan i Liams ögon när han får syn på hunden. Han leker, gosar och följer gärna med ut på promenad ♥
Ibland är det bara Pixie som kan trösta Tuva när hon är ledsen ♥ Tuva älskar att krama Pixie och leka vetrinär. Hon följer också gärna med ut på promenad.
 
Jag älskar att se Pixies glädje när vi åker ut i skogen. Hon blir som tossig och springer och skuttar runt överallt. Hon är väldigt lättlärd och lärde sig snabbt sina första tricks. första hundkursen brilljerade hon i *stolt*.
 
Pixie är jättesnäll och skulle inte göra en fluga förnär (eller det är inte sant då hon faktiskt ätit en och annan fluga :D ) Självklart får inte barnen leka hur som helst med hunden och det gör dom inte heller. Båda barnen är jätteförsiktiga och snälla med Pixie! 
 
Pixie är en riktig myshund som kryper upp i knät såfort någon sätter sig. Hon sover under mitt täcke på nätterna och det värmer gott ;)
 
Nej, vi ångrar inte att vi skaffade hund. Det var efter noga övervägande men ändå rätt impulsivt. Vi hade pratat om att skaffa hund i flera år. K som haft hund nästan hela sitt liv saknade ibland en liten hundkompis så när Pixie dök upp i en annons kändes det helt plötsligt bara så rätt, den hunden ska vi ha ;)
 
 
 
         
 

 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0