En vecka

En vecka med gulkroppshormonet (samma hormon som finns i  p-piller) och nu kommer jag ihåg varför jag inte äter p-piller!
Alltså jag är helt förstörd idag! Tårarna bara rinner och allt känns så himla hopplöst.
Hela livet känns skit (även fast jag vet att det inte är så, har det bra utan hormonet ;) )
Usch... 11 veckor kvar...bara att bita ihop!
 
 
Idag har Tuva och jag varit på Annas Hundsalong som ligger i huset brevid. Där har vi varit och fått Pixies klor klippta. Ja, jag vet att man kan göra det själv :)
Kattklorna klipper vi själva, dom är genomskinliga och man ser vart pulpan börjar tydligt. Pixie har svarta klor och inte ens K vågar klippa dom, dessutom kostar det 50:- och behöver göras max 1 gång varannan månad, oftast lite mer sällan eftersom Pixie sliter sina klor bra.
Det tar inte ens 5 min heller så hur smidigt som helst ;)
Annas Hundsalong it is!
Det blev ett litet äventyr men efter det så orkade inte Tuva mer...4:e dagen med feber nu för min lilla snutta :/ 
Hon blir hemma imorgon också och min jobbhög bara växer inför helgen *suck*
Liam får också vara hemma imorgon för vid hämtningen idag möttes jag av en lapp om att magsjukan hittat dit! Jag vill inte gärna bjuda in den så det blir en hemmadag imorgon.
Liam fick byta kläder såfort han kom hem och vi spritade händerna lite extra. Man får ju göra det man kan ;)
Vi tvättar alltid och spritar händerna varje gång vi kommer hem ifrån dagis och sen vi började med det har vi betydligt färre sjukdomar *peppar, peppar*. 
Hoppas Tuva är feberfri imorgon och att helgen får vara frisk! Det har kommit lite mer snö idag så det vore kul med en pulkautflykt. 
 
På lördag ska Liam prova på barnyoga, det ska bli spännande. Hoppas han gillar det! Gör han det ska han gå på det nu den här terminen när Tuva går på knatteskutt. Vore himla smidigt eftersom det är samtidigt.
 
Idag har jag varit duktig och städat. Eftersom jag inte får någon studiero med en sjukling så passade jag på att göra sånt där annt som man måste. Sovrummet blev dessutom ordentligt städat och inatt får jag krypa ner i en renbäddad säng mmm såå skönt!
 
Om Tuvas status är bättre imorgon vill jag åka och köpa några nya blommor annars blir det röjning i barnens rum och garderob, båda är nödvädigt.
Låt mig säga såhär; Sommarkläderna ligger kvar. Jag behöver nog inte säga mer.... det kanske visar lite hur stressigt jag har haft det den här hösten... 
 
Ja ja hur som helst, jag ser fram emot fredagen, hemmadagen med kidsen och helgen som kommer. Ni har väl inte missat att det är deltävling nr1 av melodifestivalen förresten? 
Den ska vi se och LIam längtar massor :) 
 
Nä nu ska jag jobba lite med ett kul projekt och sen väntar sängen och gosig Tuva ♥
 
Min Tuva ♥
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0