Introduktionssamtal och näsblod

I natt vaknade Liam av att han blödde näsblod.
Han kom ut ur rummet alldeles blodig, det var nog tur att jag fortfarande var vaken annars hade jag säkert blivit vettskrämd. 
Det var bara att börja tvätta av Liam och fixa i sängen. Sen pratade vi en stund och väntade på att det skulle sluta blöda. Det är alltid lite extra mysigt att prata på natten ♥ 
Sen låg jag vaken läänge för att se så han somnade igen och det tog sin lilla stund men tillslut så. 
Undra varför han fick näsblod? Han får sådär ibland (Tuva också) men nu är det nog 1 år sen sist. 
 
Efter lite för lite sömn pallrade vi oss upp i morse. Hade lätt kunat sova några timmar till.
 
Idag var det dags för introduktionssamtal i skolan för Liam. Jag hämtade Tuva lite tidgare från dagis så hon fick vara med. Hon har varit lite nyfiken på hur klassrummet ser ut och så. K kunde tyvärr inte vara med för han var på möte i Stockholm hela dagen.
 
1:an har sina klassrum på tredje våningen och där uppe var det kvavt vill jag lova. Ute var det som om luften stod stilla och i klassrummet var det inte mycket bättre. Jag hade med mig en lite småsur Tuva och värmen gjorde det inte bättre men hon surade tyst iaf så det funkade alldeles utmärkt ;)
 
Nu fick jag svar på mina funderingar över schemat och lite sånt där men mest var det ett möte för Liam. Hur han trivdes och hur han upplevt den här första tiden osv. Efter samtalet idag hade jag en riktigt bra känsla och nu förstår jag precis hur (och framförallt att) dom tänkt med gruppindelningen. Jag är så glad att han fick just M som "sin" lärare! 
 
Nu ska jag se näst sista avsnittet av SoA och sen ska jag försöka komma i säng!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0