kalasförberedelser, bilköp mm.

Förra veckan eller iaf slutet av veckan bestod av kalasförberedelser.
Lördagen var det tänkt att huset skulle fyllas med kusiner men så blev det inte. Kusinerna hade magsjuka och det fick dom gärna behålla för sig sälva. Istället var det storebrorsorna som kom och farmor och det räckte alldeles utmärkt. Vi hade en jättebra dag och framförallt hade Liam det. Det var nästan skönt om man får säga det? 
På söndagen kom mina föräldrar och vi hade återigen en väldigt bra dag. Liam var så glad och nöjd över sin födelsedagshelg. 
Tänk nu är han verkigen 7 år ♥ har så svårt att förstå att det var 7 år sen han kom min lilla plutt. 
 
 
Lite av fikat
 
                               
 
 
 
Ikväll tappade Liam äntligen sin tand som har varit superlös ett tag nu. Så nu får vi se om tandfen hittar hit inatt, spännande ;) 
 
Imorgon blir det också spännande, då ska vi hämta hem våran nya bil ♥
Vi har väntat 1 vecka nu och den här veckan har varit lååång för alla i familjen. :) barnen pratar jättemycket om det och längtar. Får hoppas dom godkänner bilen även om det inte är en saab eller volvo. 
Vi fortsätter med mondeo men byter upp oss lite till en nyare. Den är bara 1½ år så det känns bra. Det kommer också kännas bra att veta vilken månadskostnad bilen kommer vara.
Den bilen vi har nu är inte tokgammal, 10år, men har börjat gå sönder stup i ett och varje gång kostar det några 1000 lappar. Med den här nya hoppas vi slippa så många oförutsedda utgifter.
Hoppas kan man ju alltid, ha ha. 
 
 
 
Vi gör iaf en liten kul grej av det och barnen är lediga imorgon så åker vi alla tillsammans. 
Sen när vi hämtat bilen drar K iväg på kryssning med sina äldre söner, så det blir bara jag och kidsen i lite över 1 dygn. Får se vad vi hittar på.
Vi ska ordna lite inför Liams kompiskalas på lördag men annars är schemat än så länge tomt. Det blir nog en massa mys om jag känner oss rätt. 2 mysiga dagar med kidsen är aldrig fel ♥
 
 
 
 
 
 
Jannica Lindmark
2015-03-18 @ 23:25:08
URL: http://janlin.blogg.se/

Så gott det såg ut med fika!

Camilla
2015-03-22 @ 20:48:02
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Ja, svårt att förstå hur stora de är nu..våra 'små' pojkar :) Kul med kalas! Såg ut som massa gott fika, mmm!

Roligt även med ny bil! Vår gamla var också tio år när vi valde att köpa ny. Att boka tid på verkstan stup i kvarten var ingen höjdare. Sambon valde att köpa en sprillans ny bil, kände att det kanske var lite onödigt med tanke på hur de minskar i värde, hade nöjt mig med en som kanske hade 2-3 år på nacken. Men men, då han pröjsar det mesta ska jag väl inte klaga. Jag kör ju knappt bil, så.. ;7

Svar: Ja det är jätteskönt att (förhoppningsvis) slippa åka till verkstan stup i ett. Sambon var inne på att köpa en ny men där blev jag lite snål :) men absolut skulle det vara kul, så kanske nästa gång.
Liam & Jag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0