5 ½

I tisdags, föra veckan,  var det dags för Tuvas 5½ års kontroll på BVC.
Det allra sista BVC besöket (om inget händer innan såklart).

Hon är så stor nu min minsta. Det värker till lite i magen när jag tänker på det.
Tänk nästa höst börjar hon förskoleklass och då har jag inget "dagis" barn längre.

Tuva var såklart alldeles perfekt som vanligt precis som ens barn alltid är. Nu har hon kommit ikapp lite med vikten som har varit lite låg.
Längre hade hon också blivit så det är inte så konstigt att kläderna inte räcker till, framförallt byxorna.

Det var även dags för en dos vaccin igen och det tyckte Tuva var lite läskigt. Det är lite annat nu när hon är större och medveten om vad det är som ska hända.

Vi hade pratat om det mycket innan så hon visst hur det går till och lite sådär. Tuva är lite som mig att hon vill gärna veta exakt hur saker och ting kommer bli.
Liam försökte såklart skrämmas lite innan som storasyskon gärna gör men det var en lugn Tuva som gick in i rummet.

Vi började med sprutan för att ha den saken ur världen och det var nog skönt.
Tuva var den sista 5-åringen som fick vaccinet.
Fr.o.m nu skulle alla doser som fanns kvar prioriteras till bebisar i första hand, eftersom vaccinet är restat i hela Sverige. 5 åringar får vänta eftersom dom redan har ett skydd men ja tycker det är väldigt skönt att Tuva fick sin dos så vi har det gjort nu och hon är ordentligt skyddad.

Min 5 åring ♥
Bild från i somras

 

 

 

 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0