Salakis salladsost

Nu har jag testat en ny ost, salakis, som är en salladsost från Lindahls Mejeri. 
Den är ganska så mild i smaken vilket jag gillar. Jag är en kräsen ostätare och gillar inte smakrika ostar så salakis passade mig i smaken. Osten var kanske inte riktigt så fast i konsistensen som jag önskat men den smulades heller inte sönder så den får godkänt i konsistens. Tror den skulle göra sig bra smulad över en god maträtt.
 
Jag valde att göra en sallad med tomat, gurka, rödlök och salladsosten. Det blev riktigt gott och jag ser fram emot att testa osten i en pastasallad, det tror jag kommer bli supergott. 
 
Osten är riktigt krämig och lagom salt, helt i min smak!  
 
#smartson #salakis
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0