2:a advent

Redan söndag igen och dags att tända 2:a ljuset.
Veckan har gått i samma rasande takt som vanligt. Jag har massor och åter massor att göra i skolan den här komande veckan. Varför ska allt klumpa ihop sig heeela tiden för??
En ljusglimt är ändå att snön äntligen har hittat hit :) Vintern blir så mycket roligare och enklare att hantera med lite vitt på backen. 
 
I helen har vi fixat lite här hemma, bland annat köpt en ny hylla till hallen så nu kanske vi äntligen kan får lite ordning. Det är inte riktigt färdigt än men kommer bli under morgondagen. 
 
Idag tog K med sig kidsen till badhuset och jag fick snällt stanna hemma och plugga... rättvis uppdelning va? 
Jag behövde verkligen plugga och får såå mycket mer gjort om barnen inte är hemma så det var ju iofs bra för mig ;)
 
Liams badbyxor är borta. Han var med sin kusin och farmor och badade för någon månad sen men fick aldrig med sig vare sig handduk eller badbyxor hem, Varken farmor eller kusinens förälder har nångon aaaning om vart badbyxorna är.
Dåligt tycker jag då den vuxna som är med ändå måste ha nåt ansvar? Eller tänker jag helt fel? Blir såå irriterad och jag slår vad om att samma badbyxor som nu är borta kommer sitta på en viss kusin till sommaren *GAH*
K och Liam fick springa ut på stan för att handla nya innan badhuset. Det fanns ett par, ett, i hans storlek kvar efter att ha letat i 3 affärer. Kan säga att det var tur annars hade jag nog exploderat!
Nä nu ska jag sluta vara arg för det hjälper ändå inte men fy alltså...
 
Nu kom dom iväg till badhuset så det löste sig ju tillslut. Resten av dagen var betydligt roligare och det var trötta men glada barn som kom hem igen efter badet.
Vi har haft en bra helg. Barnen var lediga i fredags så vi har aft långhelg :) 
Vi var ute i snön och lekte och sen bakade vi.
 
Vi bakade lussekatter och pepparkaksdrömmar för att få lite julstämning och sen avslutade vi med att fika.
 
 
När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0