Och jag rasar mot bönderna!

Alltså det här är så larvigt!!

 
Idag står det en rubrik i Aftonbladet som lyder:
"Bönderna rasar mot köttfri dag"
Artikeln handlar alltså om en skola i Nyköping som i år inför en köttfri dag varje vecka. Detta är tydligen inte alls en bra idé enligt bönderna som anser att barnen behöver kött! 
 
Min spontana tanke: Varför måste man äta kött varje dag? Vi äter ofantligt mycket kött i dag och det behövs verkligen inte!
Barn mår inte dåligt av att inte få kött en dag. Nu handlar det säkert inte ens om en hel dag för de flesta eftersom nästan alla barn äter kött till middagen hemma sen (gissar jag).
 
Ordet vegetariskt kan också vara lite känsligt eller hur jag ska förklara det. Vissa ungar vägrar ju t.ex. äta om det heter vegetariskt. Så varför göra en sån stor grej av den här köttfria dagen?
Varför ens kalla dagen nånting? Servera bara maten så är det bra!
 
Det värsta av allt är nog att bönderna står på skolgården och serverar hamburgare! Vad sänder det för signaler till barnen?
 
Jag tycker sånt här trams är så tröttsamt!
 
På förskolan som barnen går har dom alltid vegetarisk lunch på måndagar men det är inget dom pratar om på det sättet eller ens sätter något namn på det. Det serveras vegetarisk mat på måndagar punkt. Jag tycker att det är jättebra framförallt när jag läser sånt här. Det betyder att många barn aldrig får chansen att prova något vegetarikst hemma.
Jag är absolut ingen vegetarian och har inga planer på att blir det heller. Jag har perioder då jag inte äter kött för att jag helt enkelt inte vill/känner för det. Mina barn har aldrig undrat elelr saknat köttet på måndagarna!
 
HÄR KAN NI LÄSA ARTIKELN SJÄLVA
 
 
<Slut på upprört inlägg från mamman i sjukstugan>
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0