Cafégo

Jag är testpilot för cafégo som är ett mörkrostat kaffe från Sofiero. 
Jag och Tuva (6 år) tog på oss uppdraget och jag kan inte tänka mig en bättre testkamrat än henne. Hon fullkomligt älskar kaffe och skulle dricka det varje dag om hon fick. Nu får hon det bara någon gång ibland och i små mängder såklart men då njuter hon lite extra istället.
 
Vi testade Vulcanic Blend
Tuva är ingen kräsen kaffedrickare, till skillnad från mig, men hon gillade det inte. Hon tyckte att det smakade pulver och äckligt. Jag tyckte att det smakade väldigt mörkt, lite för mörkt för min smak och det luktade nästan lite gammalt kaffe trots att det var alldeles nybryggt. Pulvret däremot luktade lite chokladaktigt till en början.
Jag tror att det vi hade lite för mycket kaffepulver eftersom vi doserade som vanligt.
 
Såhär skriver Sofiero om cafégo;

"Vi mörkrostar vårt kaffe för att få fram den kraftiga, fylliga och långa rena eftersmaken. Därför använder vi bara bönor av högsta kvalité som tål att mörkrostas. Därutöver så får du ut fler koppar kaffe från ditt paket eftersom du inte behöver dosera lika mycket kaffe till varje kopp."

 
#smartson #cafego #sofierokafferosteri #testimonials



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0