Skolstart

Puh!
Dagarna går i ett nu känns det som. Jag har så svårt att hinna med allt jag vill och ända händer inget? Konstig känsla det där.
 
Skolan började igår för både Liam och Tuva. Liam började i 2:an, stor kille nu verkligen ❤️ Tuva började i förskoleklass och hade alltså sin allra första skoldag igår. Hon är minsann ingen liten plutt längre hon heller, tiden bara springer iväg. Hon har längtat och sett fram emot skolan hela sommaren och igår var det äntligen dags. Tror hon gillade det eftersom hon gick hela eftermiddagen igår och längtade till idag, lilla hjärtat ❤️
 
Idag har vi sålt vår bäddsoffa som vi haft i gästrummet. Sen vi flyttade för 2 år sen (oj va länge sen, det känns ju som nyss) har den inte rikitgt fått plats och ett av rummen på övervåningen har varit överfullt och trångt. Nu ser det, och framförallt känns, det såå mycket bättre. Nu kommer rummet inte behöva se ut som ett förråd längre. (För er som brukar övernatta i soffan; Ni behöver inte oroa er, ny, bättre, större sovmöjlighet är redan fixad ;) )
 
Nu sak K och jag se ett avsnitt av Ray Donovan innan sängen kallar. Det är svårt att kliva upp på morgonen nu vill jag lova! 
 
Nu är vardagen igång. Skönt att inte alla barnens aktiviteter har kommit igång, skönt med en liten mjukstart för den här mamman som har förstört sin stresstålighet för evigt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0