Tillbakablick nr 1 - Påsk

Först ut i raden av tillbakablickar är påsken.
 
Sista dagen innan påsklovet klädde Tuva ut sig till påskhare 
 
 
 
Vi firade påsk här hemma i lugn och ro med farmor och brosorna och använde K;s lediga dagar till att ge barnen nya rum.
Tidigare delade de på 2 rum. Ett sovrum och ett lekrum och det har fungerat väldigt bra för ingen av dom har velat sova själva. Men på sista tiden har båda uttryckt en önskan om att få ett eget rum så vi tänkte att det kunde bli en perfekt överraskning och ett lagom projekt för påsklovet.
 
Det började redan på skärtorsdagen då vi åkte till IKEA bland annat och införskaffade allt vi behövde till de nya rummen.
På långfredagen körde vi i gång och tömde deras sovrum, städade ur och började montera Liams nya möbler. Det tog många timmar och vi fick ta en paus mitt i för att gå till Folkets park för den årliga påskäggsjakten. Det är mycket uppskattat av barnen och de letar efter små plastägg som de sedan får byta in till en godispåse och en frukt. 
Sen var det bara hem och fortsästta jobba.
 
När vi vaknade på påskafton hade påskharen varit här och lämnat en karta i brevlådan. Den visade att äggen fanns gömda på baksidan. När vi kom dit såg vi massa små färgglada chokladägg lite varstans och tillslut hittade barnen även sina ägg. 
 
 
Rumsbytet fortsatte hela påskhelgen men när det väl blev klart var alla nöjda. Det blev jättebra och Liams rum känns inte alls så litet som vi var rädda för. Båda baren var nöjda och det är huvudsaken!
 
Röjning pågår:
 
Nästan klart i Liams rum:
 
Jag ser nu att jag inte tagit några bilder på Tuvas rum så det får jag ordna sen någon dag. Måste se till att hon städar upp så det går att få fina bilder bara :) 
 
Liam fick en säng som man kan dra ut till en dubbel och jag tror det tog 1 eller 2 nätter innan Tuva sov över ;)
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0