💔

Jag finner inga ord för det som hÀnder i Syrien just nu. Mitt hjÀrta brister! 
 
Jag sÄg pÄ nyheterna igÄr och jag kunde inte hÄlla tillbaka tÄrarna. Det var hemska bilder. Bilder pÄ barn som knappt fick nÄgon luft pga att de utsatts för giftgas. Det var barn som dog. BARN! Det var skrÀckslagna mÀnniskor. MÀnniskor som lever i detta varje dag. VARJE DAG! Det Àr deras liv. 
Jag har sÄ svÄrt att förstÄ. Varför krigas det? Vem vinner pÄ det? 
 
Vart Àr vÀlrden pÄvÀg? Nej, sluta kriga nu!! 
Det finns nog med katastrofer som det Àr ÀndÄ men alla naturkatastrofer, mat och vattenbrist. 
Krig löser inget. 
 
Vill inte blunda för det som hÀnder i vÀrlden men orkar heller inte följa med. Det Àr för lÀskigt och allt kÀnns sÄ hopplöst. 
 
Under tiden jag funderar pÄ om det finns nÄgot jag kan göra sÄ skickar jag, i den mÄn jag kan, pengar, mat och sjukvÄrdspaket genom olika organisationer. Gör det du ocksÄ, det Àr enkelt och kostar inte mÄnga kronor. MÄnga bÀckar smÄ tÀnker jag.
HÀr kommer nÄgra exempel pÄ organisationer du kan skÀnka till eller köpa olika matpaket m.m:
LÀkare utan grÀnser, Röda korset, UNHCR, RÀdda barnen.
 
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

VĂ„ra dagar tillsammans

RSS 2.0