New Age

I går åkte vi till Solnahallen för att gå på new age mässan som var där.
Harmoni Expo - Sveriges största alternativmässa för kropp och själ .
 
Det var mycket att titta på, många utställare. Allt ifrån healing, aurafotografering, naturgodis, kristaller och trummor. Något för de flesta. 
Vi kom hem med några nya stenar, bland annat en ametist. 
Ametist sägs fungera mot huvudvärk och vid sömnproblem och bärs som skyddande amulett mot negativitet och stress.
 
Det blev även lite magnetsmycken, bl.a. en rigtill Tva, örhängen till mig och 2 väldigt starka magnetiska kulor till Liam. Tuva fick äntligen sin efterlängtade drömfångare som hon har pratat om länge. Hon valde en jättefin svart men hjärtan och spegelprismor. Imorse utbrast hon glatt "Drömfångaren funkande!"
Hon har under en längre tid haft problem med mardrömmar så det vore ju toppen om drömfångaren hjälper henne. 
 
En trevlig mässa med en hel del lite konstiga inslag skulle jag nog sammanfatta den. Mycket var konstigt.
Det är alltid kul med mässor och även om man inte tror på allt till 100% så kanske man kan hitta något som passar en. Man måste inte tro på allt, det gör inte jag men jag provar gärna att tex bära med mig olika kristaller framför att äta massa medicin. Funkar det så funkar det liksom, lite så tänker vi. Ofta kan det nog fungera för att man tror. Psyket fungerar ju lite så.... iaf hos mig. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0