Något som jag aldrig trodde

Idag har jag gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra.
Jag har ersatt en död hamster med en ny nästan likadan.
 
Jag trodde aldrig att jag skulle bli en förälder som inte berättar när ett djur dör. Trodde aldrig det. Vi som alltid har varit så noga med att berätta hur saker och ting ligger till. Glada som ledsna saker. Berättat hur livet är liksom.
Men nu blev jag visst en sån... och jag känner mig helt rutten men jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
 
Tuva är så himla känslig och har en extra känslig period just nu. 
Hon har fortfarande inte kommit över Madickens död (hamster #1) och det var länge sen! Senast i förrgår pratade hon om hur ledsen hon var över att Madicken inte fanns mer och fällde en tår eller två. Det var liksom så typiskt att hitta Berit död igår. Alltså vad är oddsen? K och jag tittade på varandra och bara "Nej, det går inte" Så efter att ha lämnat barnen i skolan imorse kastade jag mig iväg till Västerås på hamsterjakt.
 
Första stället hade noll. Fick lite halvt panik men ställe nr 2 hade. Jag var tvungen att ha en grå och det fanns 3st. 2 pyttesmå som i och för sig var rätt lika men alldeles på tok för små för att det skulle funka. Sen nr 3 var lite ljusare grå med lite vita fläckar och inte lika markant streck på ryggen som Berit men jag tror att det kan funka. Det är lite dunkelt just där buren står så jag håller tummarna.
Snabbt hem och sanera buren och alla tillbehör och göra nytt och fint till nya. Hann precis klart med allt innan det var dags att hämta Tuva igen. Pust.
 
Men nu känns det alltså sådär bra... 
Han (ja för nu blev det en han) förtjänar ju också att bli välkomnad till familjen på samma sätt som Madicken och Berit blev, han förtjänar den upmärksamheten liksom och ett eget namn! 
Nu blev det såhär och nu kan jag ju aldrig berätta, det blir ju helknasigt. Nu är det försent. Jag har lurat mina barn :/
 
Jag kommer såklart se till att han känner sig välkommen och har det bra och allt han behöver. Kommer även ge han ett eget smeknamn ♥

Säg hej till Berit2 ♥  (även kallad Berra?)
 
Bild kommer, han sover just nu och jag vill inte störa honom. Han måste få lite tid att vänja sig vid allt nytt först.
 
R.I.P Berit ♥♥♥
Du är redan så saknad. Den fegaste och snabbaste lilla hamster jag mött 
♥SOV GOTT ♥
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0