Vinterland

Två dagar i rad nu har jag fått skotta fram bilen på morgonen. Vi har verkligen fått massor! Det är vitt och fint ute och plogbilen lämnar fina stora högar som barnen älskar. Jag hör till dom som tycker om snö på vintern och gärna vill ha mycket. Det är så fint och ljust ute när snön ligger där. Jag tycker inte att vi har fått ha vinter färdigt om vi inte haft nån snö att leka i, då vill jag inte ha vår. Jag vill göra snögubbar, lyktor och änglar annars är det ingen riktig vinter. Jag har saknat snö större delen av vintern. Vi har bara haft lite hård snö på marken större delen av vintern. Men att det kommer nu....när vi närmar oss mitten av mars känns kanske lite för sent? Nu har till och med jag börjat ställa in mig på vår och jag ogillar våren massor ska ni veta.
Jag pratade med en granne i morse när vi sopade fram våra bilar. Han tyckte att det var så dumt att det kom så mycket snö när det ändå bara ska regna bort och det håller jag verkligen med om. Först snöar det, sen regnar det och så har vi slask. Man blir blöt om fötterna, hunden blir blöt och drar in extra grus. Barnen blir blöta och leriga så fort dom kliver utanför dörren. Jag hatar slask! Det är så onödigt. Jag vill ha massa snö 2-3 minusgrader och sol! Då är jag nöjd ;) 
 
Nu ska jag sätta mig i min kodgrotta och försöka få nån ordning. Kodstädning står på schemat idag tror jag...rörde till det lite väl mycket i går *suck*
 
Sen ska jag ut i snön ♥ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Liam & Jag

Våra dagar tillsammans

RSS 2.0